HASSELT - Molen de Zwaluw in Hasselt is zaterdag opnieuw eerste geworden tijdens de Rabobank Clubkas Campagne. Daarmee heeft zij 1.962 euro gewonnen.
Het geld wordt besteed aan windzeilen voor de nieuwe wieken. De Zwaluw eindigde met 614 stemmen, net als in 2016, op de eerste plaats. Vorig jaar deed zij nog mee voor nieuwe wieken. Toen werd een bedrag van ruim 2.400 euro gewonnen.
Bijna vierhonderd stichtings- en verenigingsleden waren zaterdag aanwezig bij de finale van de Rabobank Clubkas Campagne #VVS in Zaal Dijk in Lemele. Tijdens een Clubhartfeest werd 125.000 euro aan sponsorgeld verdeeld door leden van de coöperatieve Rabobank. De vijf meest creatieve campagnes en vijf meest jeugdige campagnes werden daarnaast beloond met een extra cheque ter waarde van 2.500 euro.
Na Korenmolen De Zwaluw eindigde SV Nieuwleusen op de tweede plaats met 541 stemmen en een bedrag van 1.728 euro. Gevolgd door Voedselbank Dalfsen en Nieuwleusen met 1.677 euro en Stichting Molen Massier met 1.399 euro. 351 clubs uit de Vaart en Vechtstreek deden mee aan de tweede editie van de Rabobank Clubkas Campagne #VVS.
De 20.000 leden van Rabobank stemden de afgelopen periode op de campagnes van de deelnemende clubs om het bedrag te verdelen. Dit is een campagne van coöperatieve Rabobank Vaart en Vechtstreek om het verenigingsleven in de regio bloeiend te houden.